Namibie rondreis 2016

Dag 17, Maandag 2 mei, Van Dolomite Camp naar Onguma Bush Camp

Vandaag een rit door Etosha van 350 km, van west naar oost. Omdat de wegen aan de westkant van Etosha zo slecht zijn, vrezen we het ergste voor de duur van de rit. We ontbijten vroeg, om 6 uur, en om 6:45 zitten we in de auto. Gelukkig blijken de wegen al snel wat beter te worden, en kunnen we de cruise control op 60 km per uur instellen, de maximum snelheid in Etosha. We komen af en toe wat dieren tegen en zien ook het landschap veranderen.

Midden in het park aangekomen, ongeveer 3,5 uur later, maken we een tussenstop. We kunnen hier tanken, niet pinnen, dat blijkt inderdaad in het hele park niet mogelijk wordt bevestigd. We rijden verder, stoppen af en toe voor een foto, maar richten ons op het bereiken op het uitkijkpunt van de Etosha Pan. Dit is een droog gevallen zee / meer, van ongeveer 120 km lang en 80 km breed, met erg zoute grond, zodat er niets groeit. Het is een indrukwekkende vlakte, die het meest doet denken aan een rustige zee. We maken wat foto’s en een babbeltje met wat Nederlanders die er ook zijn, en maken foto’s met elkaars toestel zodat we ook samen een keertje op de foto staan.

Vervolgens rijden we door en verlaten Etosha, rijden meteen de poort links in van Onguma, een prive wildterrein met verschillende kampen om te verblijven. Na 8 km weg bereiken we Onguma Bush Camp, waar we vriendelijke met een drankje en nat doekje worden ontvangen. We krijgen uitleg over Onguma Bush camp en worden naar onze kamer (nummer 13, tegen de wil van Angelina) begeleid. We gaan snel naar het zwembad waar we genieten van een Windhoek Draught en tot een uur of vijf blijven hangen. Dan snel omkleden voor de sundowner in de bar met uitzicht op de drinking hole en enkele dieren die daar nog voor het vallen van de avond komen drinken.

We gaan om 18:30 aan tafel, bestellen een flesje rose en eten drie gangen, met als hoofdgerecht Impala (Ed) en beef (Angelina). Rond 20:30 uur gaan we slapen, in de wetenschap dat we de volgende ochtend weer vroeg op pad gaan, een game drive in Etosha.